Monday, September 20, 2010

TEMERLOH

Assalamulaikum...apa khabar sahabat2 sekalian? bagaimana Syawal kali ni? Sakan raya e? Ni dah masuk kerja balik, jangan malas2. X puasa dah pun kan? hehehe....eh...puasa 6 dah buat lum? Saya pun belum mula lagi. Cik abang saya insya Allah selesai hari ni. Jeles!! (tu la...siapa suruh malas lagi.)

Kali ni nak cerita perjalanan saya ke Temerloh. Xde la banyak sangat citenya. sebab kan ni pertama kali saya menjejakkan kaki ke Temerloh...tu yang suka sangat tu. Perjalanan dari KL lebih kurang 2 jam. Bertolak jam 7.30 pagi. Sampai sana lebih kurang jam 9.30...gi cari kedai mamak dulu...pekena roti canai & nasi lemak....pastu baru boleh gi raya. x kan nak gi rumah orang pukul 9 yong oi!

Al-kisahnya ke Temerloh menziarah a.k.a mengeratkan ukhuwah islam sesama sahabat. Alhamdulillah...dapat sahabat baru. Memang baik orangnya....Hafizah. :)

Ok...layan la gambar dari en Google ni....lupe nak amik gambar sendiri. Kui kui... Tapi ni la tempat2 yang saya lihat semasa berjalan2 x sampai 2 jam kat Temerloh ni.



Macam kat Hollywood....bezanya perkataan ni kat tepi sungai. Cik abg ku nampak je sungai ni...dah gigil nak mancing. Sabar je la....alhamdulillah time tu nak gi raya...kalau x, dah baling gewang dia dalam tu. Huhuhu...



Medan selera yang kami singgah. Banyak tul kedai...x tau yang mana best. Masuk je la tengok2 dulu.



tada....gulai lemak ikan patin. ( x tau ada tempoyak ke tak rasanya x sebab xde bau & rasa...kalo ada bau...mau aku x makan...hehhe). Saya hanya makan buah durian, kalau durian tu dah diproses jadi benda lain cam tempoyak, dodol, aiskrim dan lain-lain, saya x makan. X tau kenapa...bagi saya rasa durian tu dah x asli. (Macam2 la hang ni....kui kui)

On the way balik, singgah R&R Genting. Sampai KL, balik rumah amik barang, teruuuuusssss ke Melaka!

Letihnya!!


2 comments:

CDB Online said...

Jemput datang ke rumah ku, jangan lupa klik BUKA DISINI n Jadilah ikut member

Dewi's Artwork Station said...

temerloh mmg terkenal ngn ikan patin... pastu masakan nye mmg gulai tempoyak la kak... byk atau sikit bergantung pada tukang masak aje...ikut selera..

tp harga kat R&R mcm aneh... mak sy kata mereka generasi skrg da tak kenal ikan..patin sangkar ngn patin buah.. yala kan dikatakan patin buah tu lbh mahal.. tp skrg patin buah pn org da ternak. kan sama je ngn patin sangkar..diberi makan..so dagingnya kurang enak. tp bila da jual, patin sangkar lbh murah...nth la kan...

"Barangsiapa yang Allah beri hidayah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya hidayah."