Friday, November 12, 2010

MAKE YOUR OWN : ICE BLENDED

Pelik e entry kali ni? Xde kena mengena dengan kraf. Nak share resepi pulak. :)

Kalau korang nak tau...dah 3-4 hari ni dok mengidam nak minum ice blended. Nak keluar gi starbuck...cik abang bz...lagipun dok kira2 gak, mahal tu... huhu.

Jadi, dengan azam yang kuat...aku pun gi beli ice kat kedai. Geledah kat rumah. Alhamdulillah ada serbuk koko beli jenama TESCO dulu. X suka minum panas2 koko ni sebab x sedap. Wah...ikhlasnya berterus terang. :p



(gambar hiasan)


Mai kita mulakan operasi.

Masukkan ice penuh2 dalam blender. kemudian, masukkan susu segar separuh blender + susu pekat manis 1 sudu besar + koko 4-5 sudu + milo 1 sudu + air 1 cawan + nescafe 1 sudu kecil.

Blender semua sampai lumat. Pastu tuang dalam cawan kesukaan anda.


(gambar hiasan...ihsan google)


Walllaaaa!! Ngamcam!! Sedap giller!! X payah gi starbuck. Jimat duit.

X CAYA? TRY DULU. :)



3 comments:

M[i]$Z[a]C[k] said...

wah mcm best jer ! =)

Ummi-Izah said...

wah kak puteri mcm boleh cuba tapi pakai blender biasa orait ker?

MamaDaniel said...

nak try jugak la.. kalo menjadi nnti kita bgtau... :D

"Barangsiapa yang Allah beri hidayah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya hidayah."