Thursday, September 30, 2010

BANTAL GEBU...semua 1st time

Bantal gebu2...buat sendiri tau.



Tu dia...siap kira ukuran tu. Yer la...sayang kain kalau terus potong.Dah la x pandai lagi.

Jahit bantal dia...buh fiber sampai gebu2. 1st time!

Pastu buat sarungnya pulak.
Sebenarnya sarung ni warna oren striking...tup tup kat gambar, kelam.


Ni la rupa sarungnya. Yang nampak cam kotak2 di balik sarung bantal ni adalah kain bantalnya. 1st time buat sarung bantal!



Ni rupe belakangnya. Sedikit buruk sebab tambahan kain di saat akhir. Boleh pulak bila dah siap, x muat nak masukkan bantal. Gebu sampai gemuk sgt bantal tu. Ternganga kat belakangnya. Tergelak sendiri saya.
Tu yang ada riben tu...menutup kecacatan tambahan. Huah!!



Ni apa lak? untuk hiasan akhir & menutup kecacatan yang ada.



Jahitanku....tengok2 balik...not bad utk beginner kan? (naik lif tekan sendiri..perasan!).


Buh butang ketip. Plan nak jahit terus, tapi x berkenan lak.




Hiyah!! Inilah hasilnya.

Amacam? Buleh tahan e? 1st time buat ni....excited!

No comments:

"Barangsiapa yang Allah beri hidayah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya hidayah."