Friday, January 29, 2010

ANTARA HASIL AWAL....AMACAM? OK X? :)

Assalamualaikum wbt...

alhamdulillah...akhirnya...berjaya jugak memulakan percubaan membuat decoupage.

Materialnya adalah botol kaca kat umah mak kat Melaka. Sepanjang minggu ni dok Melaka sebab cik abang outstation ke Johor. Sedih tau. Huhu.. Untuk menghilangkan sedih, banyak la aktiviti yg dibuat. Yang paling utama, baca buku. alhamdulillah abih dah buku tu...38 kesalahan dalam mendidik anak. Nanti saya uploadkan gambar buku tu ye? Selain tu buat cross stitch...key in borang...hmmm..sume dapat disiapkan wlwpun dok sibuk2 ngan anak2. Syukur Allah mudahkan semua....

Berbalik pada decoupage...

gambar bunga raya ni adalah percubaan pertama...pas sapu sealer, biarkan kering. Pastu colorkan se-layer dengan warna pink cair..patutnya untuk 2nd layer, tunggu cat awal tu kering. Kita dok x sabar...tengok cam kering sikit dah touch up 2nd layer...apa lagi...menggerutu la jadinya...hehe. Ngeri bila tengok hasil kerja jadi camtu...kui kui. Memang dengan bangga nya nak tunjuk hasil yg x cantik ni..(mengaku kelemahan tau...hehe). Jom tengok ni dulu...






(nampak x menggerutu tu...tampal tisunya pun x bape mahir..senget & ada bahagianterkoyak...
ish..tapi yg terkoyak tu x nampak kan? pandai cover la...)



Selepas itu...kita buat percubaan kedua....alhamdulillah...berhasil dengan jayanya. (sebab dah dapat pengajaran awal...hehe)
So, enjoy yg ni pulak e??


Amacam? Cantik x? Sorry la gambar ni tunggang terbalik, senget sana sini. Bahtiar la punya keje...orang suh amik gambar, macam2 sudut dia amik. Unik katanya....

Ok la tu..asalkan cantik...yer x??



1 comment:

Yati said...

Natasha,
cantik. Good try! :D

"Barangsiapa yang Allah beri hidayah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya hidayah."