Wednesday, February 16, 2011

Tutorial: Fixing drop stitch

Assalamualaikum....


Alhamdulillah...syukur pada Allah kerana aku di kelilingi oleh orang2 yg baik hati & tidak kedekut ilmu. Betul! Sebenarnya....setiap apa yg kita hadapi setiap hari dalam kehidupan kita adalah proses menuntut ilmu. Terpulang pada kita sama ada untuk menadah @ menelan ilmu yg bermanfaat atau tidak. :)


ok...x mau cerita panjang.





Semalam, saya ada minta satu tutorial di blog seorang sahabat yg amat bagus skill mengaitnya -mengait 2 jarum - knit. (Mengait satu jarum baru belajar eh dik....xpe....tengok hasil dah bagus dasat.) :)

Ops lupa, namanya ERY - tuan punya Da' Knit.

Saya minta ery ajarkan cara untuk betulkan knit bila kita terlepas benang.

Saya belum pro lagi. Baru sangat2 belajar knit....4 basic dah pas.




Hasil 'berterusan' (beg, sock, topi dll) belum menjadi lagi. Tersangat2 sibuk. Betul! Siapa kata suri rumah tak sibuk. Dengan tambahan macam2 urusan lagi....nak nangis!! Ni pun ada orang minta tempahan headband terpaksa di tolak. Ada satu je lagi, Waida punya - tu pun sebab kawan. Sib baik dia nak satu je. Terpaksa di tepis kiri & kanan. Hiyah...hiyah....fuh!

Ops....curhat (curahan hati) pulak. Gara2 borak dengan indon...terkenan bahasa diorang. (Saya x tengok sinetron....dah lama x tengok tv...x bagus!)

ok....tutorialnya boleh dipelajari di SINI.

Jom belajar!!

TQ ERY



3 comments:

Mrs.Imran said...

mmg teringin nak belajar m=benda nih...tp nak kena ada tok guru depan mata baru blh dpt...

Sindar said...

hihi... malunya saya kak Natasha .. :) blush...

sama-sama kak Natasha.. gembira ianya membantu.. alhamdulillah :)

Yati said...

Bagus totorial nya. Rajin Sindar ni. :)
Tu pasal kalau saya mengait, mata kena kat fabrik. Kalau mata kat tv, selalu terlepas. Lepas tu, tak tau nak fix. Cabut semua sekali, start balik dari mula. Hehhe...

ROLL BRIM HAT

hasil terbaru knit saya.