Thursday, May 6, 2010

RENTETAN DARI CD SIFAT SOLAT NABI

Assalamualaikum...

Cd Sifat Solat Nabi ni telah saya pasang untuk tontonan Maryam & Abduh dah lebih 20 kali. Saya membuat eksperimen...Maryam boleh ingat x apa yg dia tgk.

Sekarang...

*Maryam dah bisa solat sebagaimana Nabi SAW solat,
*dengan bacaan dlm solat yg benar wlwpn masih tertinggal sepatah dua perkataan dlm satu2 bacaan,
*dah hafal doa iftitah,
* hafal tebuk2 dlm bacaan tahiyyat (kalo saya baca..dia boleh sambung2...kalo dia baca terus...bepusing2 ayat tu x jumpa hujungnya...hehe),
*tahu apa yg membatalkan wudhu & tayammum,
* cara wudhu' & tayammum yg betul...

& yg lebih2 lagi...bahasa Indonesia. Haha...Lawak tul...dia boleh tanya saya..."ummi...apa ada wudhu' yg tidak sempurna." (baca dgn gaya percakapan Indon). Sabo je la..

ada satu dialog dlm kartun tu...Ustaznya tanya : '"apa kamu serius?" budak2 tu jawab: "Ya...kami serius ustaz" . Maryam tanya saya, "serius tu apa ummi?" Huhu...menjawab la...


No comments:

ROLL BRIM HAT

hasil terbaru knit saya.