Thursday, May 13, 2010

hasil dari kain maya


Assalamualaikum...
apa khabar kawan2ku? bagaimana hujung minggu anda? semoga dipenuhi aktiviti yg bermanfaat.

Kali ni nak cite tentang hasil yang saya perolehi dari kain2 maya yang pernah saya tulis dalam post lepas.


KAIN ULTRAMAN (hijau & biru)

Memang mula2 x tau nak buat apa dengan kain yang banyak tu. Jadi, kita mulakan dgn buat baju tido anak2.







baju tido Maryam

(sorry e...gambo x berpusing...haha...jadi tolong sengetkan kepala anda untuk gambar yg lebih jelas. hehe)

dapat headband satu. Sesuai sangat dengan baju tu...satu set. :)



Gaun Maryam...simple je gaun ni...tp cantik.



baju tido Abduh. tp terbesar...dah 9 bln ke setahun muat la tu...(lama nye nak tunggu...)




ni pulak...selimut maryam & abduh. ada dlm semeter @ lebih sikit. kerat 2, dapat 2 selimut.selimut ni tinggalkan kat kg...bila balik kg, diorang ada selimut sendiri. senang...hm..



ni bahagian belakang selimut. cantik x? corak tiga segi.


PEnCil ROLL


ha...yg ni jangan komen. memang nampak x cantik...hehe...baru belajar jahit...kui kui....

& yg sebenarnya...untuk pengetahun korang...semua benda2 di atas ni, dijahit oleh sepupu saya. BUKAN hasil tangan saya. Tanya la sebab apa? sebabnya...saya x pandai jahit baju or benda2 yg nampak complicated & memang complicated...hehe.... setakat biasa2 tu & simple2 tu...cam headband, boleh la.

Ha..cite headband,dah siap dah tempahan dari seorang sahabat saya. Dia tempah 30 headband + hairband. tgk la hasilnya kat kedai saya : PU3 CRAFT

Ok...sampai jumpa lagi...assalamualaikum :)

No comments:

ROLL BRIM HAT

hasil terbaru knit saya.