Thursday, December 25, 2008

HIASAN ALAS MESIN BASUH

Al-kisahnya, hasil kerja ni dibuat untuk menghabiskan benang warna kuning dan coklat yg ada hasil penggunaan terdahulu. tak pasal2, ada tambahan pulak. syukur la benang nye murah, x macam benang cross-stitch...heheh.
dari dulu dok tengok mak buat dan nak belajar. tak pandai2. buat tali air pun x jadi. tetiba masa mengandungkan Maryam...terasa nak cuba lagi. Jadi la pulak. Pastu, terus 'rehat' kan cross-stitch, mengait pulak. Dah boring ngait, sekarang buat quilt (x siap2 lagi...hehe). Jumpa la pulak benda baru, sulam reben. Ish, satu2 dulu Tasha...
so, sekarang, kita tgk hasil yg ni dulu....ok?

Ini adalah bunga yg paling senang dibuat. kalo tak salah, namanya KAITAN KERANG




Hujungnya dikait bentuk bunga.


ni rupanya dari atas..

Akhirnya, jadi hiasa untuk alas mesin basuh. Berguna gak :)


No comments:

"Barangsiapa yang Allah beri hidayah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya hidayah."