Sunday, June 19, 2011

SLING BAG : RECYCLE KEMEJA ABI

Hasil dari recycle kemeja abi & bahan2 lebihan kraf ummi....




Bahan2:

1.kemeja yg dah x pakai.
2.felt
3.button
4.ric rac ribbon
5.mesin jahit (untuk jahitan mesin)
6.benang & jarum (utk jahitan tangan)
7. fiber- batting



Ramai yg dah pro buat beg kan? Macam2 jenis... Kita je yg baru2 nak belajar...:) Jangan cakap banyak....

Jom layan gambar...


BAHAGIAN TALI

tali yg disambung2 sbb kain x cukup....kemeja memang besar tapi dok eksperimen dulu...yg lebih sikit tu je la yg dpt jadikan beg. xpe...xpe...jangan panik....kita sambung je....



pastu letak button dibahagian yg di sambung. Kan dah tersembunyi kecacatannya!! :)



bahagian tali....jahit insang pari @ blanket stitch.



HIASAN


felt bentuk LOVE yg x berapa terbentuk....haha...ummi jahit sampai kul 3 pagi tau...ngantuk dah! Tapi x boleh tido sbb excited nak siapkan gak!! ni la hasilnya...boleh la...



BAHAGIAN ATAS BEG

senget2 jahitannya....ulang sekali lagi...ngantuk tau!!



nak tutup kecacatan senget tu...kita buh ric rac ribbon....kan cantik!!



LINING

lining guna kain dari kemeja yg sama...malas nak selongkar cari kain lain....





close up depan



close up belakang. ops...kat belakang ada poket. ala...poket kemeja tu...kita amik la kain di bahagian tu....ingat nak letak poket kat dalam...Maryam dok sibuk nak kat luar jugak. suka ati la...

yang penting....DAH SIAP!! & Maryam pun dah melaram dengannya. Guna letak botol air & sapu tgn bila keluar jalan....


2 comments:

aien said...

sweet, menjadi jek buat tau hehe lovely

aida said...

suka..suka...best sgt.kita dh agih-agihkan gift tuh

ROLL BRIM HAT

hasil terbaru knit saya.