Saturday, March 20, 2010

ALTER TOPI ANAK2

Kali ni kita cite tentang ubahsuai/alter topi anak2 ku...topi ni beli masa ke Zoo Melaka 2 bulan lepas.


TOPI MARYAM



Topi gambar kitty di depan & ruang belakang yg kosong.



TOPI ABDURRAHMAN



Topi dengan tulisan Jepun. Masa beli, x perasan gambar anjing tu....dok capai je..asalkan ada topi supaya Abduh x panas. Sekali dah beli & pakai, baru perasan...hm...dlm hati mula la fikir nak buat apa untuk memastikan topi ini tetap akan dipakai & x membazir (dibuang).


KITA MULAKAN!

1. Saya buatkan huruf2 untuk nama Maryam & Abduh (singkatan nama Abdurrahman - Hamba Allah yg Maha Pemurah. Abduh - Hamba-Nya iaitu Hamba Allah - saya TIDAK benarkan orang pendekkan nama anak saya. Panggil namanya penuh; Abdurrahman @ Abduh - ops melalut...sowwy..)

2. Nama Maryam saya lekatkan & jahit di topi. Dah siap.




3. Nama Abduh, saya jahitkan dulu felt warna putih menutupi gambar anjing & tulisan Jepun tu. Pastu lekatkan huruf2 di kain felt hitam. Gunting ikut huruf2. kemudian, ditampalkan atas felt putih. Dah siap!




Amacam? Cute x? :)



No comments:

ROLL BRIM HAT

hasil terbaru knit saya.