Wednesday, December 30, 2009

Share buku : DOA HARIAN



Assalamualaikum....

Lama sangat dah saya x on air kat ratuhati....rindu punya pasal...semalam masuk la kejap. Banyak topik2 baru & orang2 baru...kepada yg baru...selamat berkenalan la yer? Ops..lupe lak...saya pakai nick PU3_2AH. hehe...ada kenangan pada nama tu...kui kui...


Nak ceritanya...ada satu topik tentang doa-doa harian..latih anak amalkan...sangat menarik perhatian...lagi2 bagi ibu yg dah ber-anak 2 ni...(daku la itu).

Ada satu buku yg saya gunakan untuk mengajar Maryam berkenaan doa2 harian ni..Ha..buku kat atas tu la...


nak baca tak muqaddimahnya :

"Wahai anakku, tentu engkau membutuhkan doa bukan? Baik untuk menolak sesuatu yg tidak disukai, ataupun untuk mendatangkan sesuatu yg engkau senangi. Apabila engkau berdoa dengan tatacara yg benar sesungguhnya Engkau telah beribadah kepada ALLAH SWT.

Sebagaimana sabda Rasulullah SAW : 'Doa adalah ibadah, Rabb kalian berfirman : 'Berdoalah kepada-Ku, nescaya aku akan memperkenankan bagimu.' (Al-Mu'min : 60)(HR Abu Daud, Tirmidzi)"


Buku yg sangat bagus & menarik untuk pendidikan awal anak2 untuk mengamalkan sunnah Baginda Nabi SAW. Siap dinyatakan dari mana dalilnya samada dari hadis/ Quran.



Antara isi dalamnya:



Kalo ada sesiapa yg berminat untuk bertanya / membeli, boleh email saya di :

natashamokhtar@gmail.com

note : Saya bukan peniaga buku....niat saya untuk membantu sesiapa yg berminat nak membeli, tapi x tau mana nak dapatkan buku ni. Saya hanya mahu berkongsi ilmu, semoga ianya bermanfaat untuk kita bersama.

So...jangan malu2 nak bertanya ye? :)



1 comment:

Fara said...

salam..pu3..brp harganya..beli kat ner ek??berminat utk ajar farisha...

"Barangsiapa yang Allah beri hidayah, maka tidak ada yang dapat menyesatkannya. Dan barangsiapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang dapat memberinya hidayah."